Profesjonalne zarządzanie apteką

W obecnych czasach medycyna rozwija się zawrotnie szybko, a co za tym idzie, na rynek wprowadzanych jest coraz więcej leków. Łatwo zauważyć również, że w dużych miastach oprócz licznie powstających sklepów, butików, wzrasta liczba otwieranych aptek.

I nie oznacza to, że każda z nich przetrwa na rynku, gdyż konsumenci wybierają te, które czymś się wyróżniają, niekoniecznie tylko niskimi cenami. Ważne jest więc aby kierownik, który odpowiedzialny jest za zarządzanie apteką, miał odpowiednie kwalifikacje do tego typu zadań. Przede wszystkim powinien opracować strategiczny plan rozwoju swojej placówki. Niekiedy karta stałego klienta czy możliwość zmierzenia ciśnienia w aptece będzie odpowiednią motywacją, aby zachęcić klienta. Jednak nie sami klienci są ważni, ale pracownicy także.

Należy ich motywować do działania i pracy, poprzez różne bonusy, premie, a także dobre słowo. Kierownik musi dbać o swoich podwładnych, a także umieć opracowywać procedury zarządzania zespołem i stosować adekwatne narzędzie HR. Warto zwrócić uwagę, że klienci przyzwyczajają się do obsługi, jaka jest w sklepach. Lubią, kiedy obsługujący ich pracownicy wiedzą czego im potrzeba i budują z nimi więź. Wtedy dużo chętniej wybierają takie miejsca, ponieważ czują się tam bezpiecznie, wiedzą, że ktoś o nich dba.

Apteki często odwiedzają starsi ludzie, którzy szczególnie potrzebują uwagi i rozmowy. Nikt nie lubi czuć się w sklepie jak intruz. Każdy szczegół jest ważny, tym bardziej, teraz kiedy na rynku jest naprawdę wiele punktów usługowo-handlowych, a konsument ma w czym wybierać.